fredag 17. mai 2013

Høygravid

Gratulerer med dagen alle sammen - håper dere har hatt en fin 17. mai så langt! :-)

I dag er det to uker siden jeg offisielt ble høygravid (førti dager til termin) og jeg hadde planlagt et
innlegg til denne dagen, men så viste det seg at jeg heller skulle bruke tiden på å føde
istedenfor å blogge, så da fikk jeg aldri publisert det. Det syns jeg i grunnen
var litt kjedelig, så derfor kommer det rett og slett nå!


Du vet du er høygravid når...

...du blir andpusten av å synge godnattsangen.

...du står opp klokken fire om natten for å vaske badet...!

...du er kvitt hengepuppene (fordi de har fått en mage å hvile på...)

...du begynner å grine uten forvarsel - av hva som helst, når som helst.

...du kan ikke gå i trapper uten å dunke lårene opp i magen for hvert steg.

...du bruker åtte minutter på å snu deg i sengen, for så å finne ut at det ikke
var riktig stilling, og dermed må bruke åtte nye minutter på å snu deg tilbake.

...du gruer deg til å dusje fordi du ikke har sjans til å tørke hele kroppen på egenhånd.

...du ser på deg selv i speilet og lurer på når det du ser på endret seg fra ansikt til småbolle...

...du er usikker på hvilke sko du har på deg, for magen er så stor at du ikke har sjans til å se dem.


Noen flere?
Fyll gjerne på listen:-)

2 kommentarer:

  1. Du har glemt hvordan din egen dås ser ut.... Uff, jeg orker nesten ikke å tenke på det. Det er ikke en spesielt fin tid:( Selv om noen påstår det. Festlig innlegg forresten! Jeg er glad for at du laget det likevel:) Gratulerer med dagen!! Håper den har vært fin.
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha det er sant ja! Jeg er enig med deg, syns ikke det er noe stas på slutten av en graviditet, man føler seg som en hvalross uten evne til å gjøre alt man egentlig vil, fordi kroppen streiker. Men man er jo heldig likevel, og får den beste premien det er mulig å få:-)
      Så bra du likte innlegget, det var koselig!
      God helg og klem:-)

      Slett