søndag 3. mars 2013

Farge på tilværelsen

Først - det blir endel oppussingsinnlegg her for tiden, jeg håper dere syns det er (nesten) like
gøy som jeg syns, hehe. Det nærmer seg sakte men sikkert slutten på dette prosjektet,
og hvis dere hadde sett hvordan det ser ut her hjemme, med ting og leker
overalt, så hadde dere skjønt veldig godt at jeg er en smule lei.


Så - litt farge på tilværelsen! Bildet over er meget interessant, maskeringstapen har
kommet på plass og alt er klart til å male den nye veggen!


Grønn! Det er ekstremt vanskelig å gjengi farger helt korrekt på bilder, men
dette er sånn cirka hvordan grønnfargen på lillebror sitt rom ser ut etter to strøk. (Og
det blir med de to strøkene, for å si det sånn...) Dette skal bli et jungelrom!


Storesøsters lilla vegg! Her også etter to strøk. Jeg syns fargen er helt nydelig, og hun er
veldig fornøyd selv. I følge henne blir dette et ungdomsrom:-) Det er kanskje
ikke så lett å se på bildene, men det som gjenstår med disse to fargeveggene er å fuge
rundt alle kantene. Akkurat for øyeblikket prioriterer vi det som må gjøres
for at rommene skal bli innflytningsklare, så fugingen får vente en liten stund:-)


Her er motsatt vegg på storesøsters rom. Som dere ser, har vi fått fjernet
skyvedørsgarderoben. Det mangler en liten bit med gulvlist der som garderoben
var, men det har vi heldigvis liggende. Hyllen oppi taket skal fjernes,
men det er heller ikke førsteprioritet akkurat nå.


Helt til slutt - kodak moments fra gårsdagens Ikeatur med min snilleste pappa som stilte opp med både
tid, tilhenger og bærehjelp, og det på en lørdagskveld! Til venstre står jeg i kø og venter på å
betale, med ikke mindre enn tre vogner med varer...! Til høyre er heisen opp til
leiligheten vår etter at vi hadde fylt den opp. (Heisen altså, ikke leiligheten...)

Kan si det sånn at vi kjøpte et par møbler til de nye rommene.
Men det blir veldig bra tilslutt:-)

3 kommentarer:

  1. Så gøy at dåke har fått malt og alt mulig, freshe og kule farger <3
    Ikea er topp, hihi, skal sei du har shoppa ja, spennende!!

    SvarSlett
  2. Så gøy!! Gleder meg sånn til å se det ferdig:) Fargene ser kjempe fine ut.
    klem:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to:-) Det begynner sakte men sikkert å nærme seg - endelig!! :-) Jeg gleder meg også til å se det helt ferdig;-)
    Ikea er genialt, men slitsomt med hundreogtrettisyv flatpakker;-)
    klem

    SvarSlett