fredag 28. juni 2013

Vemodig

I dag er jeg rett og slett litt vemodig. Det er tjueåttende juni og en epoke er slutt.
Storesøster har sin aller siste dag på SFO i dag, til neste år er hun femteklassing og skal
begynne på mellomtrinnet. Nytt bygg skal de også flytte over i, så det blir en spennende høst.

Men aller mest vemodig er jeg fordi at lillebror har sin aller siste dag i barnehagen.
Barnehagen vi har tråkket inn og ut av de siste syv årene, helt
siden storesøster begynte der i august 2006.


Her er storesøster høsten 2006. Så stor vi syntes at hun var da, og så liten
hun egentlig var når vi ser tilbake. Vår lille fantejente med lyse krøller og ramp i blikket.
Vår skjønne skatt med så mye omsorg innabords at selv en voksen lar seg overraske og imponere.

Et halvt år senere ble hun storesøster, og ikke én eneste dag med sjalusi hadde vi.


Så har vi lillebror, dette er i 2008 og han har begynt i storesøsters barnehage. Vår herlige røver som
alltid har et flørtende smil på lur, med smilehull som kan smelte enhver. Vår lille luring som
kommer med kjappe replikker på løpende bånd, som om de skulle ha vært innøvd.
Nå  er han ikke så liten lenger, han har blitt en stor, flott og smart gutt.
Skolegutt. Tenk det, om en drøy måned er han skolegutt.

Og jammen har ikke han også blitt storebror.

Tiden flyr så ekstremt fort, og av og til må man bare ta en pust i bakken, bla gjennom
gamle bilder og mimre, for å innse at hvert eneste sekund er verdifullt. Plutselig
har milliarder av sekunder passert, og våre små skatter har blitt unge
voksne og er på vei ut i verden på egenhånd. Da gjelder det
å ha utnyttet tiden før så godt som overhodet mulig.


God fredag - nyt den med de du er glad i.

7 kommentarer:

  1. Uff, ja den tiden går altfor fort.. Men hver nye epoke er fantastisk, selv om det er vemodig å ta farvel med den forrige. Det blir en spennende tid fremover, men det kommer jo til å gå kjempe fint. Herregud så hun ligner på deg på det første bildet! Herlig<3
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du har helt rett i at alle epoker er fantastisk, men det er helt skremmende hvor fort det går. Minien er allerede åtte uker, og bare det syns jeg er sprøtt, hehe:-)
      God lørdag!
      klem

      Slett
  2. Ja, tiden flyr! Dette blir siste året i barnehage for minstemann her.
    Det blir rart når han også blir skolegutt....

    Skjønne barn du har!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan tenke meg det er rart når sistemann begynner på skolen ja. Har heldigvis noen år igjen til det;-)

      Tusen takk! :-)

      Klem

      Slett
  3. Så fint du skriver...og så sant! Forstår ditt vemod, i fjor på denne tiden hadde vi siste dag i barnehagen med Morten, og jeg klarer ikke slike overganger- attpåtil var jeg høygravid. Gruet meg faktisk i lang tid til denne siste dagen, for jeg viste jeg kom til å grine, og ikke en søt liten tåre, men virkelig hulke! Trist for Morten, men han våknet siste barnehagedagen sin med vannkopper! Jeg ble nesten litt lettet, for nå slapp jeg å ta avskjed med de alle sammen...huff...

    Ikke annet å gjøre enn som du sier, å utnytte tiden vi har så godt som mulig:)

    Og lykke til med en spennende høst!

    Klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, skjønner godt at det var ekstra sårt å tenke på når du var gravid, jeg er håpløst hormonell som gravid så jeg er glad min lille kom ut før avslutningen;-) Kjedelig med vannkopper da, men godt å være ferdig med det! Vi hadde faktisk en runde med vannkopper her i fjor sommer også, på begge to.

      Tusen takk, det blir helt klart en spennende høst:-)

      Klem

      Slett