søndag 28. juli 2013

Pão de Queijo

Pão de Queijo er brasiliansk ostebrød,
og smaker kjempegodt som snacks med dip eller tilbehør til god mat.
De blir luftige i konsistensen.


Pão de Queijo

1 egg
175 gram hvetemel
(i oppskriften står det tapiocamel, men jeg
finner det ingen steder og ingen vet hva det er, hehe)
80 ml olivenolje
160 ml melk
65 gram raspet ost
Salt


Sett ovnen på 200 grader.
Ha alle ingrediensene i en bolle og miks
det godt sammen til en glatt røre. Smak til med salt.

Oppskriften er basis, så man kan gjerne mikse og trikse med forskjellige urter og krydder i røren.
Jeg laget et par stykker med chilikrydder og oregano, og det ble nesten pizza:-)


Smør et teflonbrett for små muffins eller bare bruk små muffinsformer i papir. Ha i røren.
I følge oppskriften blir det 16 stykker men jeg fikk mange flere så mine former var nok mindre.

Stek i ovnen i 15-20 minutter til brødene har hevet seg og fått en gylden overflate.


Sett til avkjøling før du tar dem ut av formene.


Jeg ser at jeg kunne ha mikset røren enda lengre for egget
har ikke blitt rørt helt ordentlig ut. Men de smakte veldig godt likevel.


Spis og nyt! :-)

4 kommentarer:

  1. Ser godt ut ja... :-)

    SvarSlett
  2. Åh, nam! det såg kjempe godt ut - eg har laga noko lignende med muffins med ost og skinke, digg mat!! :)

    SvarSlett
  3. I am sorry but this is not originally Pão de Queijo. :(

    SvarSlett
  4. Du finner tapiocamel på asiamat

    SvarSlett