torsdag 11. juli 2013

Fjell festning

Det blir visst en del turinnlegg på rekke og rad her, men jeg håper at dere syns det er kjekt:-)


I dag gikk turen til Fjell festning - en tur som i følge kartet skulle være 3,9 kilometer,
men RunKeeperen min kunne fortelle at vi gikk 3,3 kilometer.
Dette var riktig nok kun én vei, så totalt
gikk vi dobbelt så langt.


Dette var helt i starten av ruten. Det var satt opp store steiner
som en gang fungerte som sperre for stridsvogner.


"Sjukestova". Her kom vi til en låst dør, men det er visst
guidede turer iblant, og da kan jeg tenke meg at det er åpent for publikum.



På toppen! Her lå "Kanontårnet", også stengt. Men veldig fint å se på:-)


Utsikt mot Liatårnet. Det går an å gå dit også, men ikke med barnevogn.


Bittelillebror var selvsagt med:-)


Her er det Ninjagokamp på gang;-) Tøffe gutter!


Dette bildet likte jeg så godt. Kunne tenkt meg å lage tapet
av det og ha det på en kortvegg. Tenk så stilig det hadde vært da, hvis
man hadde plassert det på soverommet hadde det nesten vært som å sove i skogen:-)

En ting vi har oppdaget på disse dagene, er at det er utrolig moro å være på oppdagelsesferd
i egen by! Både turen i dag og turen til Storrinden frister helt klart til gjentakelse.

4 kommentarer:

  1. Dokkar e' flinke, og det e' kjekt at dokkar har oppdaget at det går an å ha ferie i egen by :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det finnes jo så mange steder å oppdage:-)

      Slett
  2. Skal si dere er flinke og ivrige turgåere!
    Så ut som en spennende tur:-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Barbro, er litt imponert selv, hehe;-)
      Denne turen anbefales absolutt:-) Våre to seksåringer ble sliten men ikke så voldsomt at det ble sutring:-) De koste seg!

      Klem

      Slett