fredag 5. april 2013

Om du kunne se meg nå

Om du kunne se meg nå - Cecelia Ahern

Fra coveret:
"For Elizabeth Egan har alt sin faste plass. Hun har sin fulle hyre med å drive sitt
eget interiørdesignfirma. Samtidig er hun motvillig adoptivmamma for nevøen Luke, som
hennes uansvarlige søster har overlatt til henne å ta seg av. Orden og punktlighet gir henne
kontroll over hverdagen - og beskytter henne fra smertefulle opplevelser i fortiden.

Plutselig en dag dukker Ivan opp. Han er sorgløs, spontan og eventyrlysten - alt det
Elizabeth ikke er. Og snart tar livet en vending hun aldri kunne drømt om. Men Elizabeth
vet svært lite om Ivan. Hvem er han? Er han den han gir seg ut for å være?
Og har det gryende forholdet mellom dem noen framtid?"


Min mening:
Dette er en ekte feelgoodbok - lett å lese og lett å la seg rive med.
I begynnelsen klarte jeg ikke helt å finne ut om jeg likte den eller bare syntes at den var
irriterende, men det gikk ikke lange tiden før det utviklet seg til å bli en sånn bok
man vil lese så sakte som mulig fordi man ikke vil at den skal ta slutt.

Den handler om håpløse familieforhold, kjærlighet og sorg, håp og ikke minst fantasi.
Jeg lo høyt flere ganger, og brukte ikke mer enn et par dager på den.
Anbefales på det varmeste, jeg gir den terningkast 5!

2 kommentarer:

  1. Artig! Håper at jeg snart orker å lese igjen. Jeg har ikke gjort det siden Lea ble født, og har samlet opp en liten hau på nattbordet, som jeg skal lese når jeg får tid.. Hm. Lurer på når det blir:)
    klem og god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn er jeg også, det er litt sånn prioriteringssak å sette seg ned med en bok. Blir alltid "skal bare..." og så blir det ikke noe av. Men jeg prøver ihvertfall å få lest litt, for jeg er veldig glad i det:-)
      klem

      Slett