onsdag 31. oktober 2012

Halloween eller ikke

Jeg kan gjerne være den første til å innrømme at Halloween ikke er årets høydepunkt for meg.
I flere år har jeg egentlig irritert meg over dette fenomenet, og har ment at det er
unødvendig med "nyttårsbukker" en ekstra gang i året. Men med to
barn i hus, innser jeg at slaget er tapt - Halloween har
kommet for å bli. Da er det vel egentlig bare
å legge vekk irritasjonen, og heller
la seg rive med:-)


Litt knask til årets Halloweenbukker ble derfor kjøpt inn.


En liten gresskarlykt utenfor døren måtte vi også ha, for å vise
at alle som ville komme, var hjertelig velkommen hos oss.


Mine to skjønne barn:-) Fornuften måtte seire litt - kriteriene for å få lov til å gå
"knask eller knep", var at regntøyet måtte på. Her regner det nemlig
elefanter i dag, og man blir nesten gjennomvåt bare
av å se ut gjennom vinduet...


Tre våte kvarter etter at monstrene mine forlot redet, kom de hjem igjen med
store smil og gresskarbøttene noenlunde fulle av godteri.
Nå ligger det to fornøyde barn og sover
søtt i sengene sine 


Har dere feiret Halloween i dag?
Ønsker dere alle en strålende onsdag - spesielt Angelin som har bursdag i dag! :-)

6 kommentarer:

  1. Her kom det ingen, utenom egne barn, så da får mor spise opp godteriet sjøl:-)
    De var jo litt uheldig med været de som var ute og gikk Halloween...
    Veslesnuppa var rimelig våt da hun kom hjem etter å ha gått i over to timer.
    Men rimelig fornøyd med å ha fått over 1 kg snop!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Her kom det faktisk en del til tross for været, men de fleste som kom var venner av barna, har inntrykk av at de
      som oftest går til hverandres hus.
      1 kg snop ja, hehe:-) Da er vel lørdagsgodtet i boks frem til jul:-)

      Slett
  2. Nååå.. Tusen takk:))) Det så ut som at dere har hatt en koselig feiring også:) Så fine de var!!
    Klem

    SvarSlett
  3. vi har kjempet imot Halloween her i huset også ..
    men vinner nok ikke den kampen ..
    minstejenta gikk i år , og fikk masse snop
    og masse snop det fikk jeg også , for ingen kom å ringte på hos oss :-)
    ha en fin helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, det høres jo greit ut for både mor og barn;-)
      Ha en fin helg, du også! :-)

      Slett