lørdag 24. august 2013

Bildedryss fra dåpen

Endelig er jeg tilbake, etter en uke med museproblemer, hehe;-) Musen bestemte seg for å
slutte å fungere, og dermed var det ikke så fryktelig enkelt å komme seg inn på
maskinen heller. Men med mye styr og knoting fikk jeg den til
å fungere til slutt så nå er jeg tilbake, og her kommer
et aldri så lite bildedryss fra dåpen!


Bittelillebror ble døpt forrige søndag, og vi bestemte oss for å kun be
de aller nærmeste slik at vi kunne ha feiringen hjemme hos oss selv. Vi har ikke
all verdens med plass, men der det er hjerterom er det også husrom, så det gikk overraskende bra.


Jeg valgte å pynte med sølv og grønt istedenfor blått, bare fordi jeg liker det:-) Jeg syns
bordet ble stilrent og enkelt, og for en amatør som meg var det koselig å få skryt for pyntingen:-)


Inspirert av Fru Mæla, laget jeg sommerfuglbordkort.
Mine stakkars sommerfugler manglet følehorn fordi jeg ikke fikk tak i
det og ikke hadde tid til å lage noen selv, men de fungerte utmerket som bordkort likevel;-)


Vi var ti voksne, tre barn (som satt ved eget bord) og to babyer.
Bittelillebror og hans herlige fetter som ble født bare nitten timer og ett minutt før!


Vi gjorde det enkelt og bestilte koldtbord. Maten var veldig god
og jeg fikk inntrykk av at alle var godt fornøyde:-)


Bittelillebror helt utslitt etter dåpsgudstjenesten. Noe jeg skjønner godt, i og med at
den varte i 1,5 (!!) time! Er det forresten vanlig? Han sov riktignok hele
tiden, men det er jo stort sett det han gjør om dagene;-)


Dåpskaken! Haha! Ja, jeg har laget den selv. Nei, jeg har aldri gjort det før.
Ja, den ser hjemmelaget ut, men det er jo akkurat det den er. Smaken var fantastisk
og det er vel kanskje det som er det viktigste med en kake. Hjelper lite om
den er aldri så profesjonell om den ikke er god på smaken;-)

Jeg laget navnet hans i marsipanterninger, men det er redigert bort for anledningen.


Kakebordet! Kaken til venstre har jeg også laget, som en overraskelse til min
skjønne nevø (mest av alt foreldrene hans kanskje;-)) Han skal ikke døpes, men siden
de er like gamle hadde jeg lyst til å lage en kake til ære for ham også:-)

Dåpskaken bestod av sjokoladekake med sjokoladekrem i ene delen, og sjokoladekake
med vaniljekrem og jordbær i den andre delen. Overraskelseskaken er en
gulrotkake fylt med ostekrem med hvit sjokolade.

Kaken med jordbær rundt er en fransk sjokoladekake som mamma laget,
kokoskaken er pappa sin spesialitet, og min søster laget ostekaken.
For å si det sånn - det var nok kaker.....

Tusen takk til dere som bakte:-)


Verdens fineste bittelillebror i pappas trygge armer 

4 kommentarer:

  1. Å!! Jeg synes kakene dine så helt nydelige ut, og de hørtes fantastisk gode ut. Koselig med et lite selskap med de nærmeste, fremfor en gjeng med folk som man så og si aldri treffer til vanlig. Litt skuffet over å ikke bli invitert på kakerester.... ;)
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff ja, der sa du noe! SORRY! Lover å lage i stand en kakefest ved en senere anledning;-)
      Tusen takk for at du syns de var fine, det er kjekt å høre:-)

      klem

      Slett
  2. Så lekkert du har pyntet! Stilrent og flott!
    Og maten så kjempegod ut! Så ut som en strålende dag:-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Barbro, det var koselig at du syns:-)
      Ja, det ble en kjempefin dag, rolig og avslappet, sånn det skal være:-)

      Klem

      Slett