torsdag 9. august 2012

Tortillapizza


Da jeg laget denne pizzaen, var jeg så opptatt med å ta bilder av den at jeg
glemte noe vesentlig - nemlig ruccolaen! Jeg som hadde gledet
meg sånn til fine og fargerike bilder, ble så skuffet da
den fineste fargen manglet på toppen. Jeg hadde
jo selvsagt spist den opp da ( vesentlig var
ruccolaen at jeg spiste den uten...)
så dere må nok nøye dere med
mangelfull grønnfarge.


Men pizzaen er veldig
god da, og særdeles enkel. Her
har jeg brukt en tortillalefse av fullkorn,
hatt et par spiseskjeer med pesto på bunnen, lagt
på fire skiver med baguetteskinke, (det går an å bruke
spekeskinke også) skåret opp en halv tomat og drysset på masse
mozzarellaost, og så inn i ovnen på 225 grader til osten har smeltet! Det
betyr cirka syv minutter i min ovn. Og så, når den er ferdig stekt og klar til å spises;



Da tar man ruccola på toppen.

4 kommentarer:

  1. Oi! Det må prøves. Ser godt ut:) Selv om jeg fremdeles er litt mett etter quichen igår..
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, skjønner at du var mett lenge ja, den var jo rimelig heavy;-) Men dette er utrolig godt og enkelt ihvertfall, og tar ikke lange tiden å lage:-) Sånn hvis du skulle bli sulten igjen;-) Klem tilbake, og god fredag!!

      Slett
  2. Alt som er enkelt går rett hjem hos meg. Skal definitivt prøves!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Man kan jo egentlig ta hva som helst av fyll på også, det man har tilgjengelig funker stort sett:-) Men denne versjonen er veldig god da:-)

      Slett